Så funkar det

Träning är inte till för att du ska få magrutor eller stora biceps, träning handlar om att få din kropp att orka hålla det tempo du vill hålla. Passen i 15 med Paolo gör att du bygger styrka och rörlighet och bättrar på konditionen – oavsett vilken nivå du startar från. Att du blir snyggare är bara en positiv bieffekt. De löser också ett stort problem som vi ofta tror hindrar oss från att träna – tidsbristen.

Alla har 15 minuter om dagen – om inte så prioriterar du fel!

15 med Paolo är en onlinetjänst som gör det enklare för dig att få kontinuitet i din träning. Sex dagar i veckan får du cirkelpass att utföra. Varje pass består av 5 övningar som du gör en efter en. När du har gjort alla övningarna, börjar du om från början och upprepar cirkeln. Du gör så många cirklar du orkar under 15 minuter.

När du börjar abonnera på tjänsten får du göra ett enkelt fystest bestående av tre olika övningar. Du får sedan ett rekommenderat träningsupplägg baserat på ditt resultat. Men det är alltid du själv som bestämmer tempot och hur jobbigt varje pass ska vara. Självklart väljer du också hur många pass i veckan du ska utföra. Sätt ett mål och se till och håll dig till det! Det är bättre att sätta ett lägre mål och klara av det än att börja hoppa över ett pass. För hoppar du över ett pass blir det lätt ett till, och ett till, och ett till...

Dagens pass får du i form av en video med tips och instruktioner till din mobil (eller dator). Du hittar även checka-formen pass så att du kan jämföra dina resultat från vecka till vecka och en del bonusövningar för dig som vill. Alla dina resultat sparas så att du kan följa din utveckling över tid.

Du kan även bjuda in vänner så att ni kan utmana och pusha varandra.

Passar alla

Passen är utformade för att passa alla – oavsett om du är träningsvan eller inte. Det finns fem olika nivåer med varierande teknisk svårighet. Nivå 1 passar dig som är ovan vid träning eller behöver komma igång efter en längre tids uppehåll. Utmanar du dig själv på nivå 5 kommer du snart kunna ge mästaren en match ; ). När du gör fystestet första dagen blir du rekommenderad en lämplig startnivå, men du kan även ändra manuellt om du känner att din nivå är för lätt eller för tuff. Lyssna på kroppen och var noga med att undvika skador, det är du som sätter ribban för hur jobbigt varje pass ska vara. MEN… Du får aldrig lyssna på mesen i dig som lägger sig på en alltför bekväm nivå eller försöker få dig att ducka ett pass av ren lathet!

Tveka inte – kör!
Paolo Roberto Our platform